Contracten kunnen nog zo waterdicht zijn, als een van de partijen zich niet aan de afspraken houdt, sta je soms toch met lege handen. Of je komt door nalatigheid van een ander ineens in een vervelende situatie terecht. Bijvoorbeeld omdat je een bedrijfsongeval krijgt of omdat je werkplek niet veilig was. Of omdat je slachtoffer bent van een medische fout. Je kunt de ander dan aansprakelijk stellen. En soms is een schadevergoeding geoorloofd.
Als je gedupeerd bent kunnen boze gevoelens overheersen. En misschien denk je erover een claim in te dienen. Onze advocaten nemen de situatie rustig met je door. Dankzij hun kennis en jarenlange ervaring geven ze je een reële inschatting van je kansen. En gaan ze, als dat mogelijk is, een procedure aan.
Andersom kun je ook aansprakelijk worden gesteld. Gevoelens van onrust kunnen de kop opsteken. Onze advocaten snappen dat een claim een behoorlijke invloed kan hebben op jou persoonlijk of op je bedrijf. Daarom luisteren ze naar je verhaal. En maken ze samen met jou een plan. Zodat je de procedure met een zo goed mogelijk resultaat kunt afsluiten.
Leg je afspraken vast in een contract dan moeten alle partijen zich daar natuurlijk aan houden. Jullie gaan immers verplichtingen aan. Komt een ander zijn afspraken niet na, kan dat vervelende gevolgen hebben.
Ga je een contract aan met een dienstverlener, dan verwacht je dat je de service krijgt die je hebt afgesproken. Krijg je een verkeerd advies of wordt er onjuiste informatie gegeven, dan kan dit financiële gevolgen voor je hebben.
Loop je letsel op door een verkeersongeluk of arbeidsongeval, omdat er bij een operatie iets fout is gegaan, of omdat je slachtoffer bent van bijvoorbeeld een vechtpartij? In sommige gevallen kun je dan een schadevergoeding eisen. Letselschade is een erg breed begrip, want er zijn talloze situaties te bedenken waarin iemand letsel kan oplopen. De vier meest voorkomende zijn arbeidsongevallen, verkeersongevallen, medische fouten en geweldsdelicten.